10.000-STEGS KLUBBEN

Stegräknare
START  •  ANTAL MEDLEMMAR 154  •  INLOGGADE MEDLEMMAR 1  •  OM OSS
MINA STEG

Logga mina steg
Min stegdagbok
Statistik & diagram
TILLSAMMANS

Träningskompisar
Promenadgäng
Stegtävlingar
MIN PROFIL

Mitt krypin
Meddelanden
Mina inställningar
KLUBBHUSET

Diskussionsforum
Topplistor
Sök medlemmar

FORUM | SÖK INLÄGG HJÄLP Hjälp
 Forum | Sjukdomar
 RLS/PLM << Tillbaka 
mikkis
Skrivet av: mikkis (Ej medlem) 2011-02-12 (11:23) 
Jag har just fått diagnoserna RLS och PLM och undrar om det är någon annan här inne som har dom diagnoserna och som kanske kan ge tips om hur man minskar rastlöshets känslan i benen på kvällen??
Obs jag har inte myrkrypningar utan mer allmänt diffust obehag i både ben och armar där det känns som om benen/armarna inte får tillräckligt med blod
 
hejhopp47
Skrivet av: Inte inloggad hejhopp47 2011-02-14 (20:22) 
Har ingen diagnos själv men har utan tvekan kraftig RLS. För mig fungerar det bra så länge jag ser till att få i mig tillräckligt med järn och magnesium. Om jag missar tillskotten så kommer krypningarna tillbaka som ett brev på posten.
Jag kan ligga och sprattla ofrivilligt nätterna igenom när det är som värst.
Mina problem är värre om fötterna är varma så jag försöker även se till att ha det svalt i sovrummet samt att sova med fötterna utanför sängen.
Hur gör du själv för att lindra problemen?
 
mikkis
Skrivet av: Inte inloggad mikkis 2011-02-14 (21:29) 
jag har provat tillskott men utan resultat så jag har sifrol (dopamin) som jag tar 2-3 timmar innan jag lägger mig för natten, på det får jag en bra sömn och ligger still natten igenom.
Dom problem jag har är på kvällen innan jag tar sifrol och den börjar verka, den har en halveringstid på 12 timmar och verkningstid på 24 timmar så sista timmarna springer jag ju runt typ var 10:e minut för att benen blir rastlösa och jag har inte vetat förut vad det är så jag har inte kommit på någon lindring mer än att gå upp och fixa saker titt som tätt
 
Bennaj
Skrivet av: Inte inloggad Bennaj 2011-05-06 (22:18) 
Skulle det då inte vara bättre att dela upp dosen så att man tar den var 12:e timme. Det blir ju så att den terapeutiska dosen i kroppen minskar innan det är dags att ta nästa dos. Jag tycker att Du ska prata med din läkare om det.
MVH
Janne
 
  


Inte inloggad Tavelmaggan
188414
Inte inloggad Mutembei
141594
Inte inloggad zito
126888
Inte inloggad Babsa
106970
Inte inloggad Rutan45
100112



Inte inloggad plurran
33797
Inte inloggad Tavelmaggan
26098
Inte inloggad Mutembei
21333
Inte inloggad zito
16813
Inte inloggad Babsa
14705
10.000-STEGS KLUBBEN
Dela med dig:
Facebook Pusha Bloggy Twitter Google Live Maila! Skriv ut!